Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

Εισφορές εταιρειών-ΦΜΑΠ

Ανέβηκε στο opengov και το Σχέδιο Νόμου: Ενίσχυση Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εισφορά Κοινωνικής Ευθύνης.
Και γρήγορα το έκαναν! (Αν και το περίμενα εχθές)
Μου άρεσε αυτό με τα κέρδη με τα ΔΛΠ... εάν είναι μεγαλύτερα η εισφορά είναι σύμφωνα με αυτά! Όχι τίποτε άλλο αλλά έριξα στο excel τα κέρδη προ φόρων 2008 των 300 εταιρειών και το σύνολο της έκτακτης εισφοράς μου βγήκε €840εκ. και όχι €870εκ. που γράφτηκε... Εκεί κρυβόντουσαν - προφανώς - τα υπόλοιπα €30εκ.
Όπως μου άρεσε και το "παραθυράκι" ώστε τα ίδια ποσά ΕΤΑΚ να ισχύουν και του χρόνου.

Δε μου αρέσει η διάταξη που έφερε και η ΝΔ νωρίτερα, σχετικά με τις έκτακτες εισφορές των φυσικών προσώπων:
Άρθρο 2 παράγραφος 5: Η προθεσμία άσκησης της προσφυγής ή υποβολής αίτησης για διοικητική επίλυση της διαφοράς, καθώς και η άσκηση της προσφυγής ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της εισφοράς.
Θέλω να βρουν ένα τρόπο που να μην είναι "ετσιθελικός" αλλά μόνιμος και σύμφωνος με το άρθρο 4 του Συντάγματος: 5. Oι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.
Επίσης δεν μου αρέσει το "παραθυράκι" (πιο πάνω) που αφήνει ανοικτό το τι θα ισχύει του χρόνου με το ΕΤΑΚ για όλους τους υπόλοιπους... Ας ελπίσουμε ότι θα το αλλάξουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου